×

آموزش جامع راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس

آموزش Jafarkhan 06 دی 1399

آیا قصد فروش محصولات یا خدمات خود را دارید؟ آیا می خواهید از سایت وردپرس خود درآمد کسب کنید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ نگران نباشید، راست چین با آموزش راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی با وردپرس در این محتوا شما را راهنمایی می کند. تا انتهای این مطلب شما می آموزید که چگونه یک وب سایت معمولی وردپرس را به یک فروشگاه اینترنتی پر رونق تبدیل کنید.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس

استفاده آسان و رایگان وردپرس باعث شده بیش از یک چهارم دنیای وب از  وردپرس استفاده کنند. است. هنگام کار با وردپرس دنیایی از اطلاعات رایگان در اختیار کاربران تازه قرار دارد تا در عرض چند دقیقه به صورت آنلاین سایت خود را در معرض دید عموم قرار دهند.

افزونه ووکامرس یک افزونه تجارت الکترونیکی منبع باز است که برای وردپرس طراحی شده است. این افزونه یک بستر ایده آل برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ آنلاین برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی است. با نصب ووکامرس می توان ابزارهای مختلفی، مانند روش های مختلف حمل و نقل، پرداخت، تنوع محصولات و موارد دیگر را داشته باشید. از ویژگی های شاخص ووکامرس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به طور کلی woocommerce افزونه ای رایگان، ساده با امکانات فراوان است.
  •  ووکامرس بهترین راه برای تبدیل وب سایت وردپرس به یک فروشگاه تجاری الکترونیکی کاملاً کاربردی است.
  • ووکامرس محبوب ترین پلاگین در حوزه تجارت الکترونیکی برای وردپرس است.
  • به طور معمول می توانید آن را در کمتر از یک ساعت تنظیم و راه اندازی کنید.

در این مقاله همه آنچه برای راه اندازی تا توسعه فروشگاه نیاز دارید آموزش می دهیم.

آموزش جامع راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی با وردپرس

اگر یک سایت وردپرسی دارید بهترین گزینه برای شما استفاده از ووکامرس است، چرا که بدون نیاز به طراحی مجدد سایت وردپرس خود می توانید ووکامرس را نصب و پیاده سازی کنید!

با راست چین در این مطلب تا انتها همراه باشید تا نحوه راه اندازی فروشگاه وردپرسی را از صفر تا بی نهایت فرا بگیرید! برای اینکه دسته بندی مطالب این آموزش به خوبی انجام شود، این مطلب را به سه قسمت کلی تقسیم کرده ایم. در ابتدایی ترین قسمت راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس شما باید تصمیم بگیرید که چه محصولی را برای فروش در ووکامرس منتشر خواهید کرد.

مرحله اول تصمیم گیری در مورد فروش

قطعا قبل از ایجاد یک فروشگاه آنلاین وردپرس باید تصمیم بگیرید چه چیزی را می خواهید بفروشید. انتخاب محصولات مناسب برای فروش در موفقیت فروشگاه آنلاین نقش بسیار مهمی ایفا می کند. حتما باید کالاهایی را بفروشید که خریداران دنیای آنلاین مایل به خرید آنها هستند. برای اینکه بدانید چه چیزی را در فروشگاه آنلاین خود بفروشید به فاکتورهای زیر توجه کنید:

  • میزان تقاضای بازار: تقاضای بازار می تواند میزان تقاضای یک محصول خاص و اینکه چه کسی می خواهد آن را بخرد را توصیف می کند؛ بنابراین، اگر تقاضای بازار برای کالایی زیاد باشد، در این صورت به احتمال زیاد میزان سرچ محصول در موتورهای جستجو و مراجعه به سایت شما برای خرید محصول نیز افزایش می یابد. می توانید با استفاده از ابزاری رایگان مانند Google Keyword Planner Tool در مورد تقاضای بازار تحقیق کنید. کلمات کلیدی یک محصول را وارد کنید، به عنوان مثال عبارت کلیدی “بهترین مرطوب کننده های صورت” را در نظر بگیرید، اگر حجم بالایی برای جستجو آن کلمات کلیدی وجود داشته باشد، نشان می دهد میزان تقاضای بازار برای این محصول مناسب است.
  • میزان رقابت در بازار: اگر رقابت بر روی فروش محصولی که قصد فروش آن را دارید بالاست باید خریداران را جهت خرید از فروشگاه آنلاین خود متقاعد کنید و تفاوت هایی را با آنها مشخص کنید.
  • محصولات پرطرفدار: اگر می توانید در فروشگاه آنلاین خود حتما کالاهایی را که پرطرفدارند را بفروشید، اینگونه می توانید نظر خریداران را قبل از ورود به عرصه رقابت نیز جلب کنید؛ بنابراین، سعی کنید جلو تر از زمان حرکت کنید. می توانید به وب سایت هایی فروشگاهی ایرانی نظیر دیجی کالا، بانه دات کام، خانومی و فروشگاه های جهانی مانند آمازون، eBay و Etsy نگاه کنید و لیست محصولات جدید و پرطرفدار را سرچ کنید تا جدیدترین محصولات مورد نظر مخاطبان را پیدا کنید.

1. انتخاب نوع محصولات برای فروش در فروشگاه آنلاین

ابتدا باید تصمیم بگیرید که قصد فروش محصولات دیجیتالی یا فیزیکی دارید. محصولات فیزیکی مدت هاست که یک انتخاب محبوب برای خرید و فروش آنلاین بوده و هست؛ اما رفته رفته شاهد این موضوع هستیم که محصولات دیجیتال نیز محبوبیت و ارزش بیشتری پیدا می کنند. بیایید نگاهی کوتاه به تفاوت محصولات دیجیتال در مقابل محصولات فیزیکی داشته باشیم!

محصول فیزیکی چیست؟

محصول فیزیکی کالایی قابل لمس و ملموس است که شما آن را می فروشید و برای مشتریان خود ارسال می کنید. لباس، مبلمان، غذا، محصولات آرایشی و بهداشتی، تابلو و… همه محصولات فیزیکی هستند. دیجی کالا، خانومی، اتما، ترب، آمازون، والمارت و… نمونه هایی از فروشگاه های آنلاین معروفی است که محصولات فیزیکی می فروشند.

محصول دیجیتال چیست؟

محصول دیجیتال که به آن کالای الکترونیکی نیز می گویند، کالای غیر ملموس یا نوعی رسانه است که می تواند بارها و بارها و بدون نیاز به جایگزینی موجودی کالا، به صورت آنلاین فروخته و توزیع شود. محصولات دیجیتال به صورت فایل های قابل دانلود از جمله PDF، پلاگین، فیلم، فایل قابل پخش، الگو و… ارائه می شوند، کتابهای الکترونیکی، نرم افزار، کتابهای صوتی و موسیقی  نیز در دسته محصولات دیجیتال محسوب می شوند.

چه محصولاتی را در فروشگاه آنلاین بفروشید؟

2. فروش محصولات خود یا فروش محصولات دیگران

در مرحله بعد تصمیم بگیرید می خواهید محصولات خود را پس از تولید به فروش برسانید یا قصد دارید محصولات دیگران را به عنوان واسطه بفروشید، با توجه به گستردگی حیطه کاری ووکامرس و وردپرس در طراحی فروشگاه آنلاین تمامی این جزئیات برای شما مهم خواهد بود، چرا که اگر بخواهید فروشگاهی با چندین فروشنده داشته باشید و به عنوان یک واسطه عمل کنید تنها با نصب افزونه دکان پرو می توانید تمامی این امکانات را در اختیار داشته باشید، در نتیجه تمام جزئیات اهمیت دارند!

اگر می خواهید محصولات خودتان را بفروشید، باید بدانید که این کار وقت زیادی از شما می گیرد. به عنوان مثال، اگر روسری های دستباف می فروشید، باید وقت خود را صرف ایجاد موجودی این کالا کنید زیرا هر باری که شخصی این کالا را سفارش می دهد از موجودی شما کسر شده و هفته ها باید وقت خود را صرف تانیت موارد اولیه تا ایجاد محصول کنید در صورتی که ممکن است فردای آن روز سفارش جدید داشته باشید!

از طرف دیگر، ایجاد محصول دیجیتالی بسیار آسان تر است. به عنوان مثال، اگر تصمیم به فروش اپلیکیشن دارید، می توانید در عرض چند ساعت اپلیکیشنی ایجاد کنید و آن را بارها و بارها بفروشید بدون اینکه نیازی به تامین موجودی داشته باشید.

اما نکته اینجاست، فروش محصولات اورجینال ساده ترین راه است. زیرا مجبور نیستید زمانی را برای ساخت یا ایجاد محصول صرف کنید. به علاوه، با وجود برخی محصولات موجود از قبل، بیشترین مراحل بازاریابی نیز برای شما انجام شده است. خریداران از قبل با محصول و ارزش آن آشنا شده اند، بنابراین تصمیم گیری برای خرید آسان تر خواهد بود و شما تنها باید کاربران را متقاعد کنید که از فروشگاه آنلاین شما خرید کنند.

3. فروشگاه های همکاری در فروش Affiliate marketing (همانند دیجی کالا)

نوع دیگری از فروشگاه آنلاین، فروشگاه وابسته Affiliate marketing است. با داشتن یک فروشگاه وابسته، می توانید محصولاتی را که به عنوان مثال دیجی کالا عرضه می کند در وب سایت خود بفروشید؛ بنابراین، شما لازم نیست که نگران تولید یا تامین محصولات خود باشید و یا نگرانی ذخیره سازی موجودی کالا، حمل و نقل و غیره را داشته باشید. فروشگاه های وابسته، به شما امکان می دهد با هر محصولی که از طریق وب سایت خود تبلیغ و می فروشید، درصدی را کسب کنید. برای شروع این نوع فروشگاه آنلاین تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که در سایت مخصوص به کسب درآمد و فروش وابسته، فروشگاه مد نظر خود ثبت نام کنید!

البته شما خودتان نیز می توانید فروشگاهی داشته باشید که به صورت وابسته به کاربران خدمات ارائه می دهد و باعث کسب درآمد آن ها شوید، تنها با یک افزونه کاربردی و نصب آن در وردپرس شما می توانید فروشگاه ووکامرسی خود را اشتراکی کنید تا هر کسی که محصولات شما را می فروشد درصدی به عنوان پورسانت دریافت نماید. این افزونه تحت عنوان سیستم همکاری در فروش و بازاریابی مشارکتی یا فروش مشارکتی در راست چین در اختیار شما کاربران قرار گرفته است!

مرحله دوم انتخاب بستر فروشگاه آنلاین

برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین موفق، انتخاب یک بستر مناسب تجارت الکترونیکی حیاتی است زیرا در صورت اشتباه در انتخاب، پس گرفتن آن دشوار است. 60٪ صاحبان فروشگاه های اینترنتی متوسط تا بزرگ موافق هستند که باید در انتخاب سیستم تجارت الکترونیک خود دقت کافی می کردند و اکنون راه بازگشتی ندارند و یا مجبور به صرف هزینه های زیادی برای توسعه فروشگاه خود هستند.

3 مورد از محبوب ترین سیستم های تجارت الکترونیکی که توسط شرکت های مختلف توصیه می شود شاپی فای Shopify، بیگ کامرس BigCommerce و ووکامرس وردپرس است. اما در این بین محبوب ترین و ساده ترین راهکاری که می تواند یک فروشگاه قدرتمند برای شما بدون هیچ دانش برنامه نویسی داشته باشید نصب افزونه ووکامرس بر وردپرس است. با انواع افزونه ووکامرس می توانید یک فروشگاه آنلاین موفق با تمام امکانات داشته باشید و در ادامه نگرانی بری توسعه فروشگاه خود نخواهید داشت. راست چین نمونه بارز یک فروشگاه تمام عیار وردپرسی است.

در ادامه مراحل نصب ووکامرس بر روی وردپرس را آموزش می دهیم البته اگر تمایل دارید انتخاب دقیق تری انجام دهید تا بدانید کدام بستر تجاری برای شما مناسب است پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مقایسه woocommerce و shopify است.

نصب ووکامرس

با نصب افزونه ووکامرس می توانید کنترل کاملی بر فروشگاه آنلاین خود داشته باشید. ووکامرس بستر انتخابی تقریباً 28 درصد از فروشگاه های آنلاین در دنیا است. از همه مهمتر اینکه ووکامرس در وردپرس یک افزونه رایگان است. بنابراین اگر با وردپرس آشنا هستید، بدون نیاز به طراحی مجدد سایتتان با نصب افزونه ووکامرس می توانید سایتتان را به فروشگاه آنلاین تبدیل کنید. بدین ترتیب دقت داشته باشید که می توانید نصب ووکامرس را در قالب های غیر فروشگاهی نیز انجام دهید.

ووکامرس قابلیت های داخلی پیشفرضی مانند حمل و نقل، پردازش پرداخت، مدیریت موجودی، کوپن، گزارش و غیره را شامل می شود. اگر در کنار این امکانات ابتدایی و پیشفرض ووکامرس نیاز به امکانات تخصصی تری دارید با افزونه های ووکامرس می توانید جذابیت و کاربری بیشتری به فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید. این کار باعث جذابیت و رونق کسب و کار شما خواهد شد.

از آنجایی که ووکامرس یک پلت فرم منبع باز و یک پلاگین تجارت الکترونیکی بر روی وردپرس می باشد، دانلود آن از مخزن وردپرس رایگان است. برای شروع کار با ووکامرس، تمام آنچه نیاز دارید یک نام دامنه، گواهی SSL برای اعتبار بخشی و افزایش امنیت فروشگاه و یک حساب میزبانی وب یا هاست برای ذخیره سازی اطلاعات و راه اندازی وب سایت است. اگر یک وب سایت وردپرس دارید از پیشخوان وردپرس > قسمت افزودن افزونه بروید و عبارت ووکامرس را جستجو و این افزونه رایگان را نصب و کانفیگ کنید.

 در مقاله ووکامرس چیست ؟ مراحل نصب ووکاورس را به صورت مرحله به مرحله و تصویری آموزش داده ایم.

نصب افزونه ووکامرس

 فروشگاه اینترنتی شما نصب شد اولین قدم را برای شروع یک کسب و کار اینترنتی را برداشتید!

مزایای ووکامرس

  • ووکامرس یک نرم افزار منبع باز، رایگان و ساده است.
  • قابلیت سفارشی سازی با افزونه های رایگان و پولی را دارد.
  • مقرون به صرفه تر از سایر سیستم های تجارت الکترونیک است.

معایب ووکامرس

  • شما باید حتما سایت خود را از نظر امنیت، به روزرسانی، پشتیبان گیری و غیره مدیریت کنید. (البته این نکته منفی نیست بلکه لازمه یک تجارت الکترونیکی است)
  • امکانات فوق العاده زیادی که دارد موجب می شود یادگیری آن را کمی طاقت فرسا شود. (این مورد بیشتر شبیه به یک مزیت است، یک افزونه و بی نهایت امکانات، معرکست!)

 چرا راست چین ووکامرس را برای ایجاد فروشگاه آنلاین توصیه می کند؟

  • در حالی که استفاده از سیستم های تجارت الکترونیکی متفاوتی مانند Shopify و BigCommerce کمی راحت تر است و برای راه اندازی آسان یک فروشگاه آنلاین هر آنچه را که نیاز دارید خارج از چارچوب افزونه یا اد آن ارائه می دهد، ووکامرس هزینه نصب کمتری دارد و شما کنترل بیشتری بر سایت و فروشگاه آنلاین خود خواهید داشت.
  • ووکامرس گزینه های سفارشی سازی بی نهایتی دارد.
  • اگر در راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود با مشکلی روبرو شوید، تعداد زیادی مشاور آنلاین برای کمک به شما در دسترس هستند. تقریبا برای هر چیزی که در ذهن شما وجود دارد و حتی وجود ندارد هم یک افزونه در وردپرس ایجاد شده است که به راحتی هر کاری بخواهید با آن انجام خواهید داد.
  • ایجاد یک فروشگاه آنلاین با ووکامرس به شما این امکان را می دهد دقیقاً همان نوع وب سایت تجارت الکترونیکی مورد نظر خود را در کنار وبلاگ یا سایت وردپرسی خود، بدون اینکه قسمت زیادی از بودجه خود را خرج کنید، ایجاد کنید.

ساخت یک فروشگاه آنلاین با ووکامرس دقیقا آن چیزی است که شما به دنبالش هستید، بدون برنامه نویسی، بدون تخصص، هزینه کم، امکانات بی نظیر!

 پیش نیازهای ساخت فروشگاه آنلاین

هنگام ایجاد یک فروشگاه آنلاین با ووکامرس در وردپرس، سه مورد وجود دارد که به عنوان پیش نیاز الزامی به آن ها نیاز خواهید داشت.

  • دامنه
  • هاست
  • گواهی SSL

در ادامه بررسی می کنیم که هر یک از این پیش نیازها چیست و چرا به آنها نیاز داریم.

دامنه

دامنه همان آدرس وب سایت یا فروشگاه شماست. کاربران می توانند نام دامنه شما را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ کرده و به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند. به عنوان مثال، برخی از دامنه های معروف فروشگاهی یا غیر فروشگاهی که ممکن است با آنها آشنا باشید شامل Amazon.com, digikala.com و Facebook.com می شود.

بدون دامنه یا آدرس سایت، کاربران نمی توانند از طریق رایانه های خود به وب سایت و فروشگاه الکترونیکی شما مراجعه کنند؛ بنابراین، اگر می خواهید یک فروشگاه آنلاین موفق ایجاد کنید، باید یک نام دامنه متناسب با نام تجاری فروشگاه آنلاین خود انتخاب و خریداری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب نامه می توانید مقاله چگونه نام دامنه انتخاب کنیم؟ را مطالعه کنید.

 نحوه انتخاب نام تجاری

انتخاب نام تجاری فروشگاه آنلاین مهم است. نام تجاری در اصل نام فروشگاه آنلاین شماست. نام تجاری معمولاً باید با نام دامنه شما نیز مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، به محبوب ترین فروشگاه آنلاین وب یعنی آمازون فکر کنید. نام تجاری آنها آمازون و نام دامنه آنها www.Amazon.com است. داشتن نام تجاری و نام دامنه مناسب برای شما به همین ترتیب باعث می شود خریداران، وب سایت شما را در اینترنت به خاطر بسپارند و آن را راحت تر پیدا کنند.

اگر در انتخاب نام دامنه خود و یا نام تجاری خود مشکل شده اید پیشنهاد می کنید مقاله “چگونه نام دامنه انتخاب کنیم؟” در وبلاگ راست چین را مطالعه کنید و سپس از نکات زیر استفاده کنید تا بهترین دامنه و نام تجاری را برای فروشگاه آنلاین خود انتخاب نمایید.

  • کوتاه و ساده انتخاب کنید – نام تجاری شما باید کوتاه و ساده باشد تا یادآوری و هجی کردن آن برای مشتریان آسان باشد. نام تجاری طولانی و پیچیده، باعث می شود وقتی مشتری نام دامنه شما را در نوار آدرس خود تایپ می کند، غلط املایی ایجاد شود و در نتیجه فروشگاه اینترنتی شما را پیدا نکند.
  • منحصر به فرد باشید – با وجود بسیاری از فروشگاه های آنلاین در وب، نام تجاری شما باید منحصر به فرد باشد تا از آن ها متمایز گردد.
  • از کلمات کلیدی استفاده کنید – استفاده از کلمات کلیدی در نام تجاری شما کمک می کند تا فروشگاه آنلاین شما توسط افراد بیشتری به صورت آنلاین پیدا شود. به عنوان مثال، اگر فروشگاه آنلاین شما کفش می فروشد، برای تقویت نتایج جستجوی ارگانیک خود، کلمه “کفش” را به نام برند خود اضافه کنید.

میزبانی وب (وب هاستینگ)

شما زمانی که می خواهید یک وب سایت آنلاین راه اندازی کنید فارغ از تجهیزات دیگری که به آن نیاز دارید قطعا فضایی را می خواهید که اطلاعات شما در آن بارگذاری شده و به صورت آنلاین همواره در دسترس باشد. چنین فضای در دنیای اینترنت به عنوان هاست یا میزبانی وب شناخته می شود.

میزبانی وب در حقیقت فضایی همیشه آنلاین و متصل به اینترنت است که اطلاعات فروشگاه شما در آن قرار دارد، همانطوری که یک فروشگاه فیزیکی لباس به یک دفتر یا مکان نیاز دارد تا خریداران در آن به گشت و گذار بپردازند این موضوع برای فروشگاه آنلاین نیز صدق می کند، در نتیجه در خرید خود دقت کنید و سعی کنید بهینه ترین و پر سرعت ترین هاست را برای فروشگاه اینترنتی خود خریداری کنید.

اگر نمی دانید چطور بهترین هاست وردپرس را انتخاب کنید؟ این مقاله را از دست ندهید.

نحوه انتخاب میزبانی وب و هاست

انتخاب بهترین هاست گام مهم دیگری در ایجاد فروشگاه اینترنتی است. برای اینکه تجربه خرید سریع و راحت را به مشتریان خود ارائه دهید، باید یک میزبانی وب با کارایی بالا انتخاب کنید. اگر وب سایت فروشگاهی شما کند است، اگر حتی فقط 1 ثانیه تاخیر دارد، می تواند فروش شما را تا 7٪ کاهش دهد. انتخاب یک میزبانی وب دارای سرعت و عملکرد درجه یک بسیار مهم است. اگر از سرعت هاست خود مطمئن هستید می توانید از افزونه های بهینه سازی سرعت وردپرس برای افزایش سرعت وب سایت خود استفاده کنید.

در زمان خرید هاست مناسب برای فروشگاه اینترنتی خود موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • پشتیبانی مناسب
  • اسکریپت های آماده نصب وردپرس یا جوملا با یک کلیک
  • گواهی SSL رایگان در برخی از هاست ها به صورت پیشفرض موجود است
  • بک آپ گیری منظم از هاست
  • بروز بودن اسکریپت ها و نسخه PHP هاست

گواهی SSL

گواهینامه SSL (امنیت لایه انتقال) که به عنوان یک گواهینامه دیجیتال نیز شناخته می شود، می تواند پیوندی ایمن بین وب سایت و مرورگر بازدید کننده ایجاد کند. این عامل این اطمینان را به کاربران شما خواهد داد که تمام داده هایی که بین خریداران و وب سایت شما تبادل می شود ایمن و مطمئن هستند. در هر وب سایتی که اطلاعات کارت اعتباری را برای خرید استفاده می نماید وجود گواهی SSL الزامی بوده و نشانی از اعتبار و امنیت سایت محسوب می شود.

گواهینامه SSL (امنیت لایه انتقال)

علاوه بر این نکته، وجود گواهینامه SSL در سایت شما باعث ایجاد اعتماد بین وب سایت و مشتریان می شود. اگر فروشگاه آنلاین شما ایمن نباشد، کاربران تمایلی به خرید از شما نخواهند داشت؛ اما یک گواهی SSL به آنها نشان می دهد که اطلاعات آنها در کمال امنیت است.

مرحله سوم راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی با وردپرس

در این بخش به صورت خلاصه آموزش گام به گامی از نحوه پیاده سازی و ایجاد یک فروشگاه آنلاین وردپرسی را به شما دوستان عزیز ارائه خواهیم داد. برای اینکه بتوانید فروشگاه آنلاین خود را با ووکامرس راه اندازی کنید کافی است مراحل زیر را طی کنید تا در انتهای صاحب یک فروشگاه وردپرس بی نقص باشید.

1. دامنه و هاست مورد نظر خود را خریداری کنید.

طبق نکات آموزشی که در این مقاله به شما گفته شد در ابتدا باید هاست مورد نظر خود را خریداری کنید تا بتوانید بر روی آن وردپرس را نصب کرده و با استفاده از افزونه ووکامرس یک فروشگاه اینترنتی آنلاین راه اندازی کنید. برای خرید هاست می توانید از کد های تخفیف راست چین نیز استفاده نمایید تا علاوه بر خرید یک سرویس ویژه، خرید به صرفه ای را نیز تجربه کنید.

2. راه اندازی یا پیکربندی ووکامرس

اولین قد ه شما بر روی هاست خود سیستم مدیریت محتوای وردپرس را نصب کنید، اگر هنوز نمی دانید چگونه باید وردپرس را روی هاست خود نصب کنید از مقاله آموزش نصب وردپرس در هاست کمک بگیرید تا مرحله به مرحله وردپرس را نصب کنید.

به وردپرس فارسی خوش آمدید

3. قالب وردپرس خود را تغییر دهید

هر آن چیزی که برای بهبود ظاهر وب سایت فروشگاهی شما نیاز است در یک قالب فروشگاهی مناسب وردپرس گنجانده شده است. برای طراحی منحصر به فرد به وب سایت خود، تنها کاری که باید انجام دهید جستجو و نصب قالب فروشگاهی مناسب بر روی وردپرس است. با وردپرس می توانید با سفارشی سازی قالب خود تم شخصی خودتان را ایجاد کنید و یا حتی یک تم سفارشی از پیش ساخته شده را براساس نیازهای مختص سایت خود نصب کنید.

اگر نیاز به شخصی سازی و زیبایی بیشتر داشتید می توانید از قالب های قدرتمندی مثل قالب وودمارت استفاده کنید و وبسایتی به قدرتمندی دیجی کالا داشته باشید تا با امکاناتی بی نظیر هر بخشی از وب سایت را شخصی سازی کنید! قالب های فروشگاهی متفاوتی در فروشگاه راست چین نیز وجود دارند که با چند کلیک شما را به ظاهر دلخواه فروشگاهتان می رساند. در ویدئوی زیر با تنظیمات قالب فوق العاده وودمارت آشنا می شوید.

 

 

طراحی سایت فروشگاهی با قالب وودمارت

تظیمات قالب فروشگاهی وودمارت

4. قابلیت سفارشی سازی قالب در وردپرس

طراحی سایت و ایجاد ظاهری مشتری پسند در کاربری، نقش مؤثری در کسب و کار اینترنتی دارد؛ بنابراین باید بدان توجه ویژه ای داشت، در واقع در صورتی که سایت فروشگاهی ظاهری زیبا و کاربر پسند داشته باشد کاربران بیشتری را به خود جذب می کند و بدین ترتیب ترافیک سایت افزایش یافته و قطعا این افزایش ترافیک درآمدتان را نیز گسترش خواهد داد.

قابلیت سفارشی سازی قالب در وردپرس

5. فروشگاه آنلاین خود را با پلاگین ها توسعه دهید

ووکامرس از چندین افزونه مختلف پشتیبانی می کند که به شما امکان می دهد فروشگاه اینترنتی خود را بدون نوشتن کد یا استخدام توسعه دهنده حرفه ای ارتقا دهید. درست مانند وردپرس، به راحتی می توانید افزونه های رایگان را از مرجع افزونه وردپرس در داشبورد وردپرس خود پیدا و نصب کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید بازدید از افزونه ها و افزودن موارد جدید است. برای یافتن یک افزونه از جعبه جستجو در گوشه سمت راست استفاده کنید و سپس روی دکمه اکنون نصب کنید کلیک کنید؛ و پس از نصب بر روی فعال سازی کلیک کنید تا همه چیز انجام شود. اگر در نصب یک افزونه در وردپرس مشکل دارید می توانید مقاله “آموزش نصب افزونه در وردپرس” را مطالعه کنید.

افزونه های رایگان معمولا امکانات محدود تری دارند، اگر شما قصد دارید تا از امکانات پیشرفته تری استفاده کنید، پیشنهاد راست چین به شما استفاده از افزونه های پرمیوم فروشگاهی است که به صورت آماده و اورجینال توسعه یافته اند تا بتوانند امکانات مختلفی برای یک وب سایت فروشگاهی با ووکامرس ایجاد نمایند.

ضرورت اتصال فروشگاه آنلاین به سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس

مجموعه گوگل به منظور افزایش کارآمدی سایت ابزارهای مؤثری را برای مدیران وب سایت ها در نظر گرفته است که هدف از ارائه آن ها آنالیز وضعیت وب سایت می باشد. این ابزارها شامل دو مورد اساسی زیر هستند:

گوگل آنالیتیک

این ابزار با نشان دادن اطلاعات آماری کامل از بازدیدکنندگان سایت کمک زیادی در بهبود فعالیت فروشگاه دارد. با رهگیری چنین اطلاعاتی شما می توانید نقاط قوت و ضعف هر کدام از صفحات سایت را بشناسید؛ بنابراین به طور هدفمند می توانید در راستای بهبود وضعیت وب سایت و افزایش بازدیدکنندگان و حتی افزایش فروش محصولات خود تلاش نمایید.

سرچ کنسول گوگل

قبلا ابزاری به نام وبمستر تولز خدماتی مشابه سرچ کنسول گوگل ارائه می داد. در حال حاضر Google Search Console جایگزین وبمستر تولز شده است که قطعا از امکانات بیشتری هم نسبت به وبمستر تولز برخوردار است. در این ابزار می توان بخشی از اطلاعات آماری که در گوگل آنالیتیک وجود دارد را مشاهده کرد.

اما به طور کلی اطلاعاتی مربوط وضعیت وب سایت در موتورهای جستجو گوگل را ارائه می دهد. گوگل سرچ کنسول اطلاعات مربوط به برخی خطاها و ایرادات فنی وب سایت که توسط موتورهای جستجو شناسایی شده را نشان می دهد. این قابلیت می تواند موجب ارتقای رتبه سایت شود. به منظور بهره مندی از این دو ابزار مهم، باید اتصالی بین این ابزارها و وب سایت خود برقرار کنید. اگر قصد دارید تا اطلاعات کاملی در مورد نحوه کار با سرچ کنسول داشته باشید مقاله آموزش کامل ابزار گوگل سرچ کنسول را مطالعه کنید.

کاربرد افزونه یواست سئو در ووکامرس و فروشگاه آنلاین

با نصب و فعال سازی افزونه سئو در وب سایت خود می توانید هزینه های بازاریابی را کاهش داده و از رقبایتان بالاتر باشید. از آنجایی که سئو تبدیل به یک استاندارد در فروشگاه های اینترنتی شده است در صورت عدم توجه به آن، تعداد مشتریان فروشگاه قطعا کاهش پیدا می کند.

سئو ووکامرس

یکی از مراحل مهمی که در مقاله آموزش راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی با وردپرس باید بدان توجه کرد سئو وردپرس و اختصاصا سئوی فروشگاه اینترنتی ووکامرسی است. امروزه به سئو ووکامرس اهمیت بیشتری می دهند. فروشگاه آنلاین ووکامرس باید مانند انواع وب سایت های وردپرسی، برای موتورهای جستجو بهینه سازی شود. در غیر این صورت ترافیک سایت کاهش می یابد و تأثیر منفی بر روی فروش سایت ایجاد می کند.

خبر خوش این است که سئو ووکامرس کار چندان دشواری نیست، چرا که افزونه های کاربردی و مفیدی در اینترنت هستند که در این کار مؤثر هستند. برخی از این افزونه ها کاملا رایگان و برخی مشروط به پرداخت هزینه اند، شما می توانید افزونه های سئو ووکامرس را با قیمتی مقرون به صرفه و البته کاملا اورجینال و تضمین شده از راست چین تهیه کنید.

1. افزونه یواست سئو و رنک مث

افزونه یواست سئو با بیشترین نصب فعال و مزایای فراوان به عنوان بهترین افزونه های سئو وردپرس شناخته می شود. این افزونه به کاربر این اجازه را می دهد که بهینه سازی های داخلی سایت را انجام داده و سئو وب سایت را ارتقا بخشد. همچنین اخیرا افرونه Rank math pro  به دلیل وجود امکانات بیشمار مورد استقبال قرار گرفته و یک افزونه سئو همه کاره است. افزونه های سئو وردپرس یک راهکار ایده آل در بهینه سازی و افزایش بازدهی فروشگاه اینترنتی هستند.

2. افزونه سئو تصاویر

افزونه سئو تصاویر Friendly Images Pro یک افزونه سئو خودکار تصاویر است که یکی از پلاگین های وردپرسی پرمیوم می باشد. این افزونه وظیفه SEO و بهینه سازی تصاویر سایت وردپرسی و یا سایت فروشگاهی وردپرسی شما را برعهده دارد. این افزونه به طور خودکار گزینه های alt و title را برای همه تصاویر فعلی و قبلی موجود در وبسایت تکمیل می کند و سئو ترافیک وب سایت شما انجام می دهد.

3. سئو خوانایی

اکثر افرادی که با تولید محتوا آشنا هستند می دانند که سئو خوانایی تا چه اندازه موثر است. در افزونه سئو یواست برای خوانایی دو بخش اصلی وجود دارد.

  • بخش اول: تجزیه و تحلیل محتوا
  • بخش دوم: آنالیز خوانایی

اولین بخش این قسمت بررسی می‌کند که آیا محتوا شما مطابق با اصول SEO هست یا نه. بخش دوم نیز وظیفه بررسی قابلیت خواندن محتوا برای مخاطبان را دارد؛ به طور کلی یعنی اینکه خواندن آن راحت باشد.

تجزیه و تحلیل خوانایی شامل بررسی موارد زیر است:

  • توزیع عنوان ها
  • طول جمله
  • طول پاراگراف
  • جملات طولانی

 

 اگر علاقه مند به سئو هستید در مقاله سئو چیست؟ می توانید جامع ترین چک لیست سئو فارسی را مطالعه کنید.

افزونه های امنیتی ووکامرس برای تامین امنیت فروشگاه شما

با توجه به اینکه وردپرس از محبوب‌ترین و پرکاربردترین سیستم های مدیریت محتوا می باشد و میلیون ها وب سایت از آن استفاده می کنند، همواره مورد حمله هکرها و اسپمرها قرار دارد. در این راستا استفاده از افزونه­‌های امنیتی وردپرس، این مشکل را حل کرده است.

این نکته را در نظر داشته باشید که نصب و بهره مندی از افزونه های امنیتی وردپرس برای تحقق امنیت سایت های وردپرسی کافی نیست. پیشنهاد می کنیم در کنار تأمین افزونه های امنیتی، به بروز رسانی قالب، وردپرس و افزونه‌ها نیز توجه کنید. انواع مختلفی از افزونه های امنیتی وردپرسی وجود دارد که موجب بالا بردن امنیت وردپرس می شود. در مقاله بهترین افزونه های امنیتی وردپرس می توانید اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید.

افزونه های بازاریابی و بهبود مارکتینگ در ووکامرس

متخصصان بازاریابی به دلایل زیادی عاشق وردپرس هستند. مهمترین دلیل این است که وردپرس و ووکامرس از نظر سئو، انعطاف پذیر بوده و هزاران افزونه بازاریابی و مارکتینگ برای انتخاب و استفاده وجود دارد.

افزونه کوپن Coupon Creator

یکی از افزونه های بازاریابی ووکامرس افزونه ایجاد کوپن است. این افزونه از جمله افزونه های محبوب به منظور ایجاد کد تخفیف در سایت وردپرسی است. این افزونه به راحتی کوپن های تخفیف را ایجاد کرده و به سایت فروشگاهی آنلاین شما اضافه می کند. در این افزونه می توانید کوپن ها را در هر پست و صفحه سایت اضافه کنید. کوپن های ایجاد شده را شخصی سازی کرده و تاریخ انقضای آن ها را نیز مشخص نمایید.

افزونه کوپن تخفیف چرخان Coupon Wheel

کوپن تخفیف چرخان یک افزونه کاربردی وردپرس است که توسط آن قادر خواهید بود تا یک گردونه کوپن تخفیف جذاب برای فروشگاه ووکامرسی سایت خود پیاده سازی کنید. افزونه گردونه شانس یا Optin Wheel Pro

یک افزونه وردپرس معروف است که از بازی جذاب اسپینر الهام گرفته شده است و با استفاده از آن می توانید با روشی جالب و هیجان انگیز به مشتریان سایت فروشگاه وردپرسی خود کد تخفیف هدیه دهید. این افزونه قابلیت اجرای بهینه در همه دستگاه های الکترونیکی نظیر موبایل، تبلت و لپ تاپ یا کامپیوتر را دارد. علاوه بر این افزونه چرخان قابلیت سازگاری با سیستم عامل های اندروید و ios را نیز دارد.

افزونه affiliate wp

این افزونه امکان فروش مشارکتی یا همکاری در فروش را ایجاد می کند. افزونه affiliate wp یکی از قوی ترین افزونه های وردپرس برای فروشگاه های آنلاین است که موجب افزایش کسب درآمد می شود. در حال حاضر یکی از افزونه های محبوب جهت همکاری در فروش است که تاکنون به میزان فزاینده ای به افزایش فروش کاربران کمک کرده است.

Jafarkhan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جعفر عباسی مدیر سایت
پرفروش ترین قالب وردپرس با 90 درصد تخفیفــــــ!خرید با 90 درصد
+