×

تفاوت SSL رایگان و پولی

آموزش Jafarkhan 22 دی 1399

آیا SSL مهم است؟ آیا به SSL نیاز دارم؟ این سوال دقیقا مانند این پرسش است که آیا هنگام رانندگی به بستن کمربند ایمنی نیاز دارم؟ طبیعتا پاسخ یک “بله” بزرگ است! گواهینامه SSL یک انتخاب نیست، بلکه باید استفاده شود و هیچ راه دیگری وجود ندارد!

ضرورت گواهینامه SSL

اگر در سال 2020 وب سایت یا وبلاگ دارید، قطعا به SSL نیاز دارید، گواهی SSL دیگر یک آپشن اختیاری نیست و یک ضرورت اساسی است. عملکرد اصلی یک گواهینامه SSL محافظت از ارتباطات بین سرور و مشتری است. هنگام نصب SSL، هر بیت از اطلاعات رمزگذاری می شود و به زبان ساده، داده ها قفل شده اند و فقط توسط گیرنده مورد نظر (مرورگر یا سرور) قفل آن باز می شود، زیرا کلید باز کردن آنها را فقط SSL  دارد.

در شرایطی که با داده های حساس مانند شناسه، گذرواژه، شماره کارت اعتباری و غیره سر و کار دارید SSL به شما کمک می کند از این اطلاعات محرمانه در برابر ارتش هکرها و مهاجمین محافظت کنید. از آنجا که داده ها توسط SSL به فرمت غیرقابل رمزگشایی تبدیل می شوند، مهارت های هکر یک شمشیر بی لبه در برابر فناوری رمزگذاری غیر قابل عبور گواهینامه های SSL می باشد. در ادامه به بررسی تفاوت گواهینامه SSL رایگان و پولی می پردازیم.

گواهینامه SSL رایگان

گواهینامه SSL رایگان معمولا به صورت سه ماهه ارائه می شود. در صورت فعال نبودن گواهینامه SSL، مرورگرها و آنتی ویروس ها مانع باز شدن سایتتان می شود و با پیغام خطا روبرو می شود و سایت با پیغام خطا مواجه می شود. بنابراین بسیار مهم است که گواهینامه SSL رایگان را فعال کنید. گواهینامه SSL رایگان تنها کاری که می کند سبز کردن قفل قبل از آدرس سایت است و هیچگونه رمزنگاری معتبری روی اطلاعات انجام نمی دهد و توسط سازمان های بزرگ مانند گوگل و برخی شرکت های اعتبار سنجی گواهینامه SSL معتبر شناخته نمی شود. همچنین در صورتی که تمایل به دریافت نماد دو ستاره نیز داشته باشید، گواهینامه SSL حداقل باید شش ماه اعتبار داشته باشد که همین مساله انتخاب گواهینامه SSL رایگان را از بین گزینه ها حذف می کند.

شرکت های ارائه دهنده گواهینامه SSL رایگان

سازمان بزرگ معمولا به دنبال افزایش امنیت در وب هستند و سعی بر این دارند که امکان استفاده از امکانات امنیتی برای کلیه کاربران فراهم شود. با توجه به اینکه بسیاری از کاربران در شروع کار بودجه زیادی برای فعالیت ندارند و ممکن است امکان خرید گواهینامه SSL را نداشته باشند، تعدادی از وب سایت ها که گواهینامه SSL رایگان ارائه می دهند. این وب سایت ها شامل موارد زیر است:

Lets Encrypt

گواهینامه اس اس ال شرکت Lets Encrypt توسط سازمان ISRG راه اندازی شده که شرکت‌های بزرگی نظیر فایرفاکس، گوگل و غیره در شکل گیری آن نقش داشتند. این SSL رایگان بوده و در کنترل پنل Cpanel و دایرکت ادمین نصب می شود و هر سه ماه به صورت اتوماتیک تمدید می گردد.

CloudFlare

گواهینامه SSL کلودفلیر در پلن اول آن مانند سایر امکانات آن رایگان بوده و می تواند روی هاست نصب شود. گواهینامه SSL وب سایت Cloudflare یک ساله بوده و پس از آن به صورت خودکار تمدید می شود. در صورتی که بخواهید از سطح امنیت بالاتر و رمزنگاری قدرتمندتری از SSL برخوردار شوید نیاز است که پلن بالاتر SSL را خریداری نمایید.

شما می توانید وب سایت وردپرسی خود را به کلودفلر متصل کنید و علاوه بر مزایای سرعت سایت به لیستی از امکانات رایگان آن دسترسی داشته باشید.  آموزش اتصال سایت وردپرس به کلودفلر رایگان

SSL For Free

گواهینامه اس اس ال SSL For Free مانند دو شرکت دیگر گواهینامه SSL رایگان را به سادگی برای کاربران فراهم کرده و باعث می شود کاربرانی که در شروع کار هستند ضرورتی جهت خرید SSL نداشته باشند. عضویت در دریافت گواهینامه SSL در این سایت بسیار آسان است و کمتر از 5 دقیقه می توانید صاحب گواهینامه SSL رایگان و سه ماهه شوید.

گواهینامه SSL با پرداخت هزینه

بر خلاف گواهینامه SSL رایگان، گواهینامه های SSL معتبر دارای رمزنگاری قدرتمندی بوده که البته باید آن باید هزینه نیز پرداخت نمود. گواهینامه SSL پولی دارای پلن های مختلف و سطح های مختلف رمزنگاری است که هر کدام شامل مزایای خاص خود هستند. با گواهینامه SSL معتبر و غیر رایگان خیال شما و مشتریان از معتبر بودن سایت راحت شده و می توانید در گوگل نیز رتبه بهتری بابت سئو داشته باشید. همچنین امکان دریافت نماد دو ستاره نیز برای شما فراهم می شود که برای سایت های فروشگاهی امری ضروری است.

گواهینامه SSL پولی

استفاده از SSL های غیر رایگان دارای امکانات بیشتری هستند یک تفاوت SSL رایگان و پولی این است که حداقل مدت زمان استفاده از SSL پولی 1 سال می باشد و گواهینامه های غیر رایگان امکان استفاده روی بی نهایت ساب دامنه را دارند و ا در کنار قفل سبز رنگ نام شرکت نیز درج می شود. در ادامه معروف ترین شرکت های ارائه دهنده SSL پولی را معرفی می کنیم.

شرکت های ارائه دهنده گواهینامه SSL پولی

سکتیگو

سکتیگو یا همان کومودوی سابق یکی از بزرگترین شرکت های ارائه دهنده گواهینامه SSL در دنیاست. روزانه شرکت ها و نمایندگان بی شماری از گواهینامه SSL شرکت سکتیگو اقدام به خرید گواهینامه اس اس ال می کنند. پشتیبانی شرکت سکتیگو  24 ساعته و فوق العاده می باشد که باعث برتری این شرکت نسبت به سایر رقبا گردیده است. یکی از معایب شرکت سکتیگو عدم ارائه گواهینامه SSL جهت دامنه ir بوده که کاربران ایرانی را محدود کرده است.

سرتوم

سرتوم یکی دیگر از شرکت های معتبر گواهینامه SSL در دنیا است که در ایران نیز محبوبیت فراوانی دارد. دلیل این محبوبیت امکان خرید گواهینامه SSL جهت دامنه های ir است که شرکت های ایرانی گواهینامه های SSL ملی خود را از این شرکت خریداری می کنند.

مقایسه کامل گواهینامه SSL رایگان و پولی

  • رمزنگاری معتبر

گواهینامه SSL رایگان فاقد رمزنگاری معتبر است.

گواهینامه SSL پولی دارای رمزنگاری 2048 بیتی و 4096 بیتی می باشد.

  • زمان گواهینامه SSL

گواهینامه SSL رایگان اغلب به صورت سه ماهه ارائه می شود.

گواهینامه SSL پولی به صورت یک ساله و دو ساله ارائه می شود.

  • سئو

گواهینامه SSL رایگان فاقد اعتباری جهت بهبود رتبه سئو است.

گواهینامه SSL پولی باعث رشد رتبه سایت در گوگل می شود.

  • نماد دو ستاره

با دریافت گواهینامه SSL رایگان سه ماهه امکان اخذ نماد دو ستاره وجود ندارد.

گواهینامه SSL پولی امکان دریافت نماد دو ستاره را برای شما فراهم می کند.

 

طبیعتا انتخاب گواهینامه SSL و اینکه رایگان یا پولی تهیه نمایید کاملا در اختیار شما است و همانند بسیاری از سرویس های وب این شما هستید که تصمیم می گیرید با توجه به تفاوت SSL رایگان و پولی کدام نوع آن را استفاده کنید. حقیقتی وجود دارد که هیچ رایگانی بی دلیل نیست و قطعا اگر سرویسی رایگان ارائه شود فاقد ضمانت کیفیتی و پشتیبانی است. توصیه می کنیم از همین ابتدای کار استفاده از گواهینامه SSL معتبر را در دستور کار خود قرار دهید تا توجه گوگل را نیز به خود جلب کنید. اینجا تم فایل است.

راست چین نسخه پولی این افزونه را با پشتیبانی ، بروز رسانی رایگان به فروش میرساند، برای خرید کلیک کنید

Jafarkhan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جعفر عباسی مدیر سایت
پرفروش ترین قالب وردپرس با 90 درصد تخفیفــــــ!خرید با 90 درصد
+